fredag 17 september 2010

Rött eller blekgult?

En liten släng av överaktivitet har nog muraren i alla fall. När jag kom hem i dag hade han målat två sidor av huset. Det blir så fint!!Äntligen kommer snickarglädjen till sin rätt.
Jag som normalt den här tiden på året brukar toklängta efter vintern känner en viss längtan efter sommaren. Kanske den nya husfärgen har väckt liv i något jag inte trodde jag hade. Lusten att plantera och göra fint ute. Det är nästan så jag blir rädd för mig själv. Den där hjärnskakningen jag hade för några år sedan. Det kanske blev större skada än vad farbror doktorn trodde. Jag skulle vara observant på om jag fick några personlighetsförändringar sa han. Kanske kommer dom retroaktivt. Kanske man skulle ringa och fråga. Eller så låter man bli och hoppas att omgivningen inte märker något. Fast det blir nog svårt. Maken kommer med all säkerhet misstänka att något är galet om jag börjar rensa ogräs, plantera och faktiskt ta hand om växtligheten ute. Håller det dessutom i sig mer än en kvart vet han att något är fel.

Nu har jag en fråga till Kollegan. När åker vi? Augusti 2011? Jo, jag lider nog av försenade sviter från hjärnskakningen. Det måste vara så.

Fönsterputsning blir det inte i helgen! Det har jag bestämt utan att sett en enda väderprognos. På sin höjd kan det bli lite vanlig tråkig men ack så nödvändig städning. Tror jag ska prova något nytt. ÄlgEvastädning. Vad det är? Det vet jag inte. Så fort jag har hittat ett roligare sätt att städa på lovar jag att det kommer kallas ÄlgEvastädning. Kanske dammtorka ett rum - en hutt, dammtorka ett annat rum - hutt nr.2 och så vidare. Det vill nog till att huttarna är små annars är risken stor att städningen slutar i totalt kaos. Men ett roligt kaos.


2 kommentarer: