onsdag 1 september 2010

Blommor

Jag och blommor går inte riktigt ihop. Jag har inte gröna fingrar Inte alls. I alla år jag bott hemifrån har min mor alltid stoppat ner ett finger i första bästa blomkruka när hon kommit på besök. Varje gång har hon fällt kommentaren "du måste vattna blommorna". I alla år. Jag har haft eget boende i minst 25 år! Hon har alltså inte lärt sig på 25 år att jag är värdelös på blomvattning. Å andra sidan har inte jag lärt mig att vattna blommor på 25 år heller. Snacka om obildbar. Men nu. Nu har jag hittat blomman som klarar av min brist på vattning och omplantering. Nej, jag planterar sällan om mina blommor. Nästan aldrig faktiskt. Jag hinner ju inte, de dör. Men som sagt, jag har hittat blomman som klarar av min blomsterhållning!


Och som den klarar det, nio blommor på en gren!Det är säkert inget rekord ute i den stora världen men hos mig är det ett jätterekord! Det du mor, slå det om du kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar