tisdag 24 augusti 2010

Zzzzzz

Jag har hittat mina nya idoler, glada och pigga heltidsarbetande föräldrar som får vardagen att gå ihop! Jag är inte pigg och de vettesjutton om jag är speciellt glad, orkar liksom inte skratta. Är förvisso bara heltidsarbetande sedan TVÅ dagar. Vad vet jag, man kanske kommer över tröttheten så det finns ork kvar till umgänge och skratt. Som det är nu samlas tvätten i drivor och jag bara suckar, pustar och stånkar. Tycker faktiskt lite synd om mig själv (ganska mycket om man ska vara noga). Ja, jag vet att jag frivilligt tog på mig ett vikariat men jag hade inte i mina vildaste drömmar kunnat tro att schemat skulle se ut som det gör.
Tack tv 4 för Fångarna på fortet! Lättsam underhållning som passar hela familjen, det ger mig som mamma pluspoäng. Vi umgås. Eller jag slappar och resen av familjen hejar ivrigt på dessa darrande fingrar som försöker få grepp om spindlar, ormar och skorpioner.
Nu är det bara tre arbetsdagar kvar sedan är det helg och vilken helg sedan. Det blir trav för hela slanten, Sundsvall Open Trot! Nog blir det för hela slanten alltid för vi vinner sällan. Borde nästan vara delägare i travbanan nu. För min del handlar det om att hitta roliga och annorlunda hästnamn samt gulliga hästar - det är kriterierna för att jag ska välja att spela på en häst. Efter en snabb titt i programbladet hittade jag några solklar vinnare, eller vad tror du? Med namn som Treecko, Vildvitter eller Istapp kan i alla fall inte jag låta bli att sätta en peng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar