lördag 21 augusti 2010

Fåglar och fönster

Till och från hela sommaren har det dunsat i fönstren av småfåglar som navigerat lite fel. Mest har det varit småfåglar men en och annan trast har också flugit fel och dött fönsterdöden. Grannens duns på sin köksruta tar dock priset!

Det är inte utan att man börjar fundera på om det är dags att sätta in okrossbart glas. Vad vet man, rätt som det är smäller det till och vips har man en kråka i köket.

Nu är det bara timmar kvar tills det verkliga livet börjar. Vi ska prova på hur det är att ha två heltidsarbetande föräldrar i det här hushållet, spännande. Antingen går det hur bra som helst och jag tycker det är underbart att slippa matlagning, handling och hämtning av barn eller så kraschar allt. Maken tycker livet är skit och jag känner mig totalt utanför.

Tonårsdöttrarna tog morgontåget till Stockholm för en dag på Gröna Lund. Låter nog ganska trevligt men om man tänker på att det är 50 mil enkel resa börjar man fundera på hur dom tänkte. 100 mil för en dag på ett nöjesfält? Ja, kanske. Om man var ung. Det är inte jag längre. Jag får hämta dom vid tåget på kvällen, det är nog sådant man får syssla med när man inte är ung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar