torsdag 19 augusti 2010

Så där ja.

Då var första arbetsdagen gjord. Det gick så där. Att byta arbetsplats ofrivilligt är inte helt lätt, det tar nog ett tag innan jag ställt om mig. Har alltid sagt att jag är väldigt flexibel, nu är det väl upp till bevis antar jag. Vissa saker känns helt ok medans andra saker känns så där. Men ska man se positivt på saken är det bara 17 veckor till jullov!
Kvällen har jag tillbringat på bilbingo tillsammans med ena tonårsdottern och hennes kompis från en stad inte helt nära oss. Pengar vann vi inte men attans så roligt vi hade.
Det här med uppdatering verkar inte vara min starka sida. Jag skrev några rader om ena dotterns mobiltelefontrassel för ett tag sedan. Då var jag på väg att ta en viss person i örat och morra lite över deras sätt att inte sköta servicen. Nu har vi varit ner och jag behövde inte morra och örat fick han ha kvar - orört. Det räckte tydligen att jag visade mig så förstod han vad klockan var slagen. Vips hade tonårsdottern en ny mobiltelefon och några hundra i kontanter i handen. Men säg den glädje som varar. Jag hann bara få ett mobiltelefontrassel löst så tog nästa vid. Yngsta dotterns mobiltelefon hade helt plötsligt fått ett streck tvärs över displayen så det var bara att lämna in den. Ska bli spännande att se hur lång tid och hur många resor det krävs den här gången. Jag tror det här med röksignaler är underskattat. Börjar det dyka upp rökpuffar på himlen är det bara vår familj som gett upp moderniteterna
När jag ändå är inne på lite uppdateringar, jag kan härmed stolt meddela att träning ger resultat! Jag har gått ner tre kilo och jag fortsätter......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar