onsdag 11 augusti 2010

Dubbelmorr!

I morgon ska en minst sagt ilsken mor styra bilen till en stad inte helt nära oss för att ta en viss person i örat och förklara vad hon tycker om att bli felbehandlad. Ena tonårsdotterns mobiltelefonproblem är inte löst! Fraserna "till 99,9 % går reklamationen igenom den här gången" och "om ni inte hör något från mig i morgon ska ni inte få panik, det kan ta någon dag till" klingar illa i mina öron. Det är noga räknat åtta dagar sedan och i min värld är inte det "någon dag" så nu är tant arg! Att i det här läget åter igen skylla på den auktoriserade verkstaden eller tillverkaren går bort. Nu är det pengarna tillbaka som gäller och över min döda kropp att vi handlar så mycket som ett kaffefilter i den affären i framtiden. Presentkortet vi fick tror jag passar bäst i de nedre regionerna på personalen som jobbar där. Huruvida det blir jag eller någon annan som stoppar det där låter jag vara osagt.

Snart, mycket snart är det dags för årets fest hos oss. Tror jag har berättat om den förut och att temat för året är sport. Nu är min kostym klar, redo att användas! Men nog är det konstigt att en idé som från börjar kändes helt rätt nu börjar kännas lite fel. Det kan i och för sig bero på att jag börjar inse svårigheterna (eller rättare sagt bristen på funktion) med kostymen. Att äta med den på börjar mer och mer te sig omöjligt. Nu finns det säkert en och annan som tycker att det bara är att ta av kostymen men då tycker jag man fuskar. Får nog fundera lite till och se om jag inte hittar en vettig lösning eller så får jag helt enkelt proväta en gång. Skulle jag bestämma mig för en provätning kan du ge dig den på att halva byn har ärenden hit just då och alla förklaringar i världen skulle säkert låta helt idiotiska i det läget. Men vänta nu, skulle jag bry mig om det? Jag som under tidigare festkvällar gått genom byn klädd som Mary i Lilla huset på prärien, Pippi Långstrump, 50-tals pingla, sotare och gammal tant. Det verkar lite fånigt att helt plötsligt börja bry sig om vad folk tycker och tänker. Det blir nog en provätning och vem vet, kanske redan i kväll.

2 kommentarer:

  1. Annars kan du beställa en provätning hos mig. Här är det garanterat riskfritt vad dina bybor anbelangar. Har förresten ett förslag på nästa års tema. då skulle du kunna återanvända din kostym.....=)

    SvaraRadera
  2. Gotti i gott gott :)

    SvaraRadera