måndag 16 augusti 2010

Pucken!

Festen är över, endast minnen återstår! Vädrets makter var återigen på min sida, visserligen var det inte strålande sol men det regnade inte. Eller, det regnade inte under femkampen i alla fall. Femkampen var något utöver det vanliga i år, vi fick bland annat köra en liten grävmaskin. Hur det gick? Det var jättekul men duktiga var vi inte. Vi skulle pricka tre olika stora hinkar med en pet-flaska och naturligtvis hängde och dinglade flaskan i ett snöre. Jag lyckades träffa alla hinkar inom tidsramen! Eftersom jag hade tid över såg jag min chans att öka på poängen. Svisch, swosch och kabom så svängde jag runt grävaren - jag var riktigt duktig på att svänga i alla fall. Det hade kunnat gå bra om inte tävlingsdomaren hade varit i vägen. Man kan säga att han blev lite jagad av en tokpendlande pet-flaska! Jakten slutade när domare och pet-flaska försvann bland träden.... Jag vann inte.

Lovade i ett svagt ögonblick en bild på min kostym och här kommer den.

Hur det gick att äta med en puck över halva kroppen? Det gick inte alls! Så nästa gång jag funderar på någon form av diet ska jag prova puck-dieten. Det går inte att sitta på en stol och ännu mindre vid ett matbord med pucken på. Att få mat till munnen går inte heller så man går garanterat ner många kilon på kort tid. Det enda jag, genom försök, vet är att flytande föda fungerar. Det fungerar jättebra om man dessutom har ett sugrör.

På torsdag är det slut. Slut på ledighet. Slut på sovmorgon. Slut på frihet. Slut på det mesta faktiskt om jag ska vara ärlig. Just nu känns det så i alla fall. Förändringar behöver inte alltid vara av ondo men vissa förändringar är det svårt att se positivt på, åtminstone från början. Jag tror det behövs en viss inkörningstid vid vissa förändringar och den här inkörningstiden kommer nog bli lång.

Vad ska jag hitta på de här sista timmarna i frihet? Storstäda och tvätta tunnorna tom så jag bara kan softa här hemma de första arbetsdagarna? Känns inte så lockande måste jag säga. Sova ut och kanske sova in lite tid på sömnkontot?Tror jag inte, då kan jag inte njuta av de lediga timmar som är kvar. Fortsätta gruva mig för arbetsstarten? Tror det är ganska enkelt så det blir nog en hel del sådant. I övrigt är det nog bara att vara vaken och fånga de ögonblick som är värda att fångas. Som i dag, en tur till skogen och några gula kantareller senare så var den här dagen gjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar