måndag 9 augusti 2010

Diggiloo

Vädret var återigen på vår sida, det blev en kanonkväll i det gröna! Har inte hört några siffror men jag törs gissa att det var kring 5 000 personer som var på plats. Vi (jag, tonårsdöttrarna, yngsta dottern och pojkvännen) hade packat med picknick-korgen, filtar och ett glatt humör. Eftersom jag glömde några små viktiga detaljer är jag numera ägare till ett antal Diggiloo-stolar. Med de tröjor och jackor vi fått tidigare år (maken har varit med och byggt scen alla år) kan vi nu se ut som riktiga fans.

I lördags var jag och maken till en stad inte helt nära oss för några timmars kvalitetstid med en barndomsvän till mig. Måste säga att vi bara blir bättre och bättre på att ses. När vi ses brukar det bli lite shopping och de flesta av kvinnligt kön vet hur svårt det kan vara att få med de av det manliga könet. Vi har löst problemet. Eller vi och vi, tror faktiskt det var maken som löste det någon gång när vi träffades i huvudstaden. Numera kör vi alltid make-shopping (det är helt ok att byta ut "make" mot förnamnet, det blir mer personligt så) när vi träffas. Make-shopping innebär att så fort man handlat något och fått en påse är det dags för en öl! Alltså en påse = en öl. Kan tala om att vi aldrig misslyckats med den typen av shopping, maken shoppar och ler hela dagen!

I dag regnar det här, eller det öser ner och jobbångesten sköljer över mig i takt med regnet. Alltså jag har inga problem med jobbet som sådant men att måsta börja ställa klockan och kliva upp tidigt på morgonen - hua! Hur det ska gå att få upp yngsta dottern vill jag inte ens tänka på, än. Skjuter på det problemet några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar