onsdag 7 juli 2010

Nu så

Nu är det tankat, packat och klart. Till och med benen har fått sig en omgång, det är nästan så de glänser som ett polerat bowlingklot! Nu är det bara resten av resesällskapet som fattas. Vet fortfarande inte om jag glömt packa ner något men det lär visa sig....

När katten är borta dansar råttorna på bordet brukar man säga och så kommer det nog bli här. Maken och tonårsdöttrarna ska rå sig själva tills på fredag. Det brukar vara ordning när jag kommer hem, det är bara tvättkorgen som svämmar över. Det här med tvätten i det här huset är lite speciellt, ingen och då menar jag verkligen INGEN får röra den! Tvättstugan är mitt område. Ska kläderna missfärgas eller krympas så är det jag som ska göra det för det är i alla fall jag som åker på att köpa nya. En ganska dum regel om man tänker efter. Tänk om jag skulle få för mig att åka bort och vara borta länge. Då skulle familjen gå nakna när jag kommer hem alternativt skulle de gå i skitiga kläder och det är strängerligen förbjudet! Jag kanske skulle tillåta dom att använda masiken någon gång i bland, eller nej det gör jag inte. Det problemet får vi ta om vi hamnar där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar