söndag 11 juli 2010

Hemma!

Äntligen är jag på hemmaplan och där tänker jag vara ett bra tag framöver. Vi spenderade en hel dag i djurparken och barnen trivdes med varandras sällskap. Den lille gossen fattade tycke för yngsta dottern och hon tog på sig lillmamma-rollen. De var ett gulligt par där i parken med armarna om varandra. Vi tittade bland annat på vargar, lodjur, kameler, underlater(!), tigrar, björnar och vita lejonungar. Lejonungarna var precis så där charmiga och gulliga som bara djurungar kan vara.


En kväll var det "kvällsaktivitet" som stod på schemat och då fick vi vara i parken efter stängning till barnens stora förtjusning. En hel djurpark öppen för bara oss, eller rättare sagt vi delade parken med några familjer till. Barnen kunde utan problem mata och klappa minigetterna som fanns där. Tänk att dessa getter fortsatt fascinera barn genom åren. Det finns ett kort hos mor på mig där jag håller en vuxen i handen och gör allt för att komma undan dessa djur men poängen är att redan då skulle det klappas på getter. Det måste vara minst 100 år sedan!


Vi avslutade resan med bad för att trötta ut redan trötta barn, allt för att hemresan skulle bli så bra som möjligt. Nej så var det inte, vi hade lovat barnen att vi skulle bada men vädret hade inte varit badväder innan sista dagen. Den lille gossen var helt överlycklig när han fick bada i STORA poolen och dessutom flöt som en kork. "Titta jag kan simma själv!" sa han minst etthundratrettiosju gånger på tio minuter. Yngsta dottern och den större gossen hittade några flytplattor som de försökte gå på vatten med, det gick inte riktigt så bra men roligt hade de.

Precis som jag misstänkte var tvättunnan översvämmad så jag har bott i tvättstugan några dagar, börjar närma mig botten nu.

Hahahaha, jag tog en liten bloggpaus för att åka på affären. Gissa vad som hänt i tvättstugan?! Tonårsdöttrarna hade visst passerat en eller kanske rent av två gånger och lagt lite smutstvätt där så nu är korgfan proppfull igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar