onsdag 9 juni 2010

Hemlisar och uteliv

I kväll har jag varit ute i skog och mark med mina arbetskollegor. Vi gick till ett vindskydd mitt i skogen för att ha lite lekar, äta gott och umgås innan sommarlovet. Hela dagen har regnet vräkt ner så det var lite nervöst, skulle det sluta regna innan klockan 18? Kollegan har hela dagen gått omkring och sagt "klockan 14 slutar det regna" och tro på f*n - hon fick rätt!!
Om man i det stora hela kan stanna upp och titta på det lilla kan man ibland se roliga eller intressanta saker. Jag stannade upp inne i vindskyddet och fick syn på en myra som slet för att få med sig sitt byte. Lite roligt är det att se djur "in action", vet inte varför jag tycker det men så är det! Kvällen blev lyckad, vi skrattade, åt gott och mycket, lekte lekar och tittade på solens strålar mot skogsbrynet. Det bästa av allt? Inte en älg i sikte på hela kvällen!!


Humlan hade satt sin mor i arbete innan hon kom till oss i dag, titta vilka fina (och ja, de var jättegoda också!) muffins Humlan bjöd på!!


Hemlisen är utförd!! Humlemamman följde med sin dotter och hennes assistent till oss, vi som skulle smyga och överraska. Det blev till att förvisa mamman till ett annat rum och snabbt skrida till verket. Humlan såg nöjd ut över resultatet, såg verkligen ut som hon uppskattade sina blommiga naglar. Vi la till en liten extra knorr på det hela också men jag vet inte om humlemamman har sett det så jag skriver inte något om det här än....

1 kommentar:

  1. *Fniss* Sickna knubbiga små humlefingrar! Och nog har mamman sett svirvlarna på tånaglarna också;-)

    SvaraRadera