onsdag 23 juni 2010

För att inte göra någonting....

...har jag fått mycket gjort, med mina ögon sett.
Jag började med en liten shoppingtur till trädgår´n för lite blomsterinköp. Väl hemma fick jag hjälp av yngsta dottern att plantera och titta så fint det blev!



Sen var det dags för lite tröjfixning, yngsta dottern valde text och placering och jag verkställde ordern! Bilduppladdningen har fått fnatt och jag har inte en aning om hur man får bilderna åt rätt håll så det är bara att lägga huvudet lite lätt på sned.


Maken är sjuk. Den som har en man hemma vet hur sjuk de kan bli av en förkylning och precis så sjuk har han varit i dag. Det kan förklara mitt infall av att baka! Nu kanske det finns en eller annan som tror att jag bakar ofta men så är det inte, absolut inte!! En av tonårsdöttrarna och jag var på affären när jag föreslog att vi skulle baka och naturligtvis nappade hon på det. När det kom till själva bakningen försvann hon lämpligt från köket, rackarns unge!


Kreativiteten flödade verkligen! Hur det kan komma sig att jag tycker om att spritsa när jag näst intill avskyr att baka kan jag inte förklara men kul är det!
Återigen krånglar bilduppladdningen så nu är det dags för lite gymnastik och balansträning, stå på huvudet så ser du bilden perfekt!

Nallen fick två av mina favoritfärger, rosa på utsidan och blå på insidan!

Mellan plantering, tröjfix och bakning har jag tvättat, lagat mat, diskat, skjutsat barn, tagit reda på tvätt, fixat hundgården och tagit det allmänt lugnt. En fisketur är vad som saknas och vem vet, bäst vad det är sticker jag till skogs och njuter av tystnaden intill en fiskstinn sjö.

2 kommentarer:

  1. Tjusigt Eva! Fast jag blir nästan lite orolig över dig. Har du tagit tempen?

    SvaraRadera
  2. Termometern gick i tusen bitar när jag skulle kolla men jag känner mig lite varm och huvudet bultar. Kan det vara det som är orsaken till baknojjan menar du?! Det värsta är nästan att det faktiskt blev gott det jag gjorde. Men ta inte ut något i förskott, det lär dröja innan nästa anfall kommer.

    SvaraRadera