måndag 21 juni 2010

Här händer det inte mycket nu, faktiskt så lite som möjligt! Jag gör allt jag kan för att bara vara och det går ganska bra.

I helgen grillade vi med skoterklubben, det är bra att umgås på sommaren också- utan snö och skotrar. Framför allt är det rackarns så mycket varmare!

Gick ut på altanen för en stund sedan och konstaterade att INGA blommor finns där, har helt glömt bort att köpa och plantera lite blomster. Kanske en lämplig sysselsättning i dag, om det finns några blommor kvar att köpa förstås.

Yngsta dottern har städat sitt rum och hittat ett kit med t-shirttryck.... Tror det är något som bror har förärat henne med, tack du. Nu står det mellan blominköp eller tröjtryck och inget är speciellt lockande men jag har en svag aning om vad det kommer bli.

I helgen fick jag ett sms från Uppsala, det var en kille som hade skickat sitt meddelande lite fel.

Killen: Hej, jag skulle lämna en sak till din kompis bil. När är du hemma? D i Uppsala
Glad i hatten som jag var svarade jag:
Jag: Blir långt att åka för dig då, jag bor i Jämtland.
Killen: Haha? Kanske fel nr
Jag: Verkar nästan så men vill du dumpa prylar här är det ok.
Killen: Jag har bra mycket skrot hemma så bli inte allt för förvånad om jag kommer förbi någon dag
Jag:Hahaha

Där hade allt kunnat falla i glömska och varit borta för tid och evighet men... I dag på förmiddagen fick jag ett till sms:

Killen: Tur för dig att jag städade bilen i går, för nu börjar jag närma mig jämtland/D Uppsala

Jag är inte lika glad i hatten i dag men nog kostade jag på mig ett svar:

Jag: Hahaha, då kan du få lite skräp av mig!

Återkommer om det fortsätter trilla in sms från Uppsalatrakten, verkar kunna bli en följetong av det här.



Bilden är tagen 02.53 en mulen natt! Jodå, jag har vänt på dygnet.

1 kommentar:

  1. Att vända på dygnet tillhör väl sommarlovet i allra högsta grad. Jag tycker du gör det bra jag!!

    SvaraRadera