söndag 23 maj 2010

Väntan är över!

Jag har blivit faster igen, till en liten tjej! Bror ringde nu på förmiddagen och meddelade den glada nyheten. Tänk att hjärtat går igång så fort men hör ett litet gnyende från ett alldeles färskt liv, man blir liksom varm i hela hjärtat. Hur jag ska kunna hålla mig från att åka till en stad inte helt nära oss omedelbart vet jag inte. För att lugna ner mig har jag börjat gå igenom de pyttesmå kläder jag har kvar efter våra barn, vilka minnen de bär med sig. Vissa plagg kommer jag ihåg precis vart vi var och vad vi gjorde när barnet ifråga hade det på sig medans vissa plagg inte finns i minne alls. Nu ska jag tvätta och vika så får vi se vad den nya tösen kan tänkas passa i och vilka eventuella minnen hennes föräldrar kan få av samma kläder. Det är dock lite känsligt med ärvda kläder. Alla vill inte ha det som andra haft eller så kanske man tycker de är strykfula. Jag bär med mig kläderna och sedan får de stolta föräldrarna själv välja om och vad de vill ha. Jag ska inte åka dit i dag men helt säkert en dag inte allt för långt bort.
Känner jag mig själv rätt lär jag åka dit till veckan, längre än så kan jag nog inte vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar