måndag 3 maj 2010

Plask, skvätt och plums

Ny vecka, nya möjligheter heter det visst. Undrar vilka mina möjligheter är? Kanske att lära mig rulla med magen eller cykla på ett hjul, det är endast jag som sätter gränserna. Vad vackert det lät, eller hur?!

Började veckan med att åka till en större stad inte helt nära mig för lite hab-bad med våra elever, jodå entusiasterna åker 12 mil (enkel resa) för att bada en timme. Det är värt varje kilometer, eleverna njuter av det 34 gradiga vattnet och tränar på både det ena och det andra. I dag var det fokus på gångträning, flytning och vattenkokning. Vi hade finfint sällskap också, Humlan med ass badade med oss. Hur stolt blev inte jag när jag såg Humlans baddräkt, den var full av små söta humlor!!!! Namnet har verkligen satt sig, även hos mamman alltså :-)

Det är ett fint bad vi åker till minsann, titta bara:

Yngsta dottern är stolt som en tupp i dag, hon fick cykla till skolan tillsammans med en kompis för första gången. Nu är hon minst en decimeter längre och orkar HUR mycket som helst! Hon har cyklat i väg till en annan kompis och om jag för en vecka sedan sagt att hon skulle cykla dit hade hon förmodligen idiotförklarat mig samtidigt som hon med övertydlig röst hade talat om att så långt orkar minsann inte hon cykla. Man kanske skulle prova att cykla till jobbet en dag, vem vet, kanske får man oanade krafter och orkar allt man aldrig orkar annars. Om inte skulle en decimeter på längden räcka långt, då kom man ju upp i aktningsvärda 1,70 meter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar