tisdag 4 maj 2010

Hur blir det nu?


Jag som precis har hängt, stoppat, lagt och pulat undan våra vinterkläder, är det dags att ta fram dom igen? Det toksnöar här och inte ser det ut att ge sig heller. Men om jag inte minns fel damp det ner drygt en decimeter kladdsnö den 17 maj för några år sedan. Varför jag kommer ihåg datumet vet jag inte men kanske beror det på att det är Norges nationaldag. Maken skulle besikta vår dåvarande husvagn så han hade kopplat den på bilen kvällen innan för att inte glömma den, han har samma dåliga minne som jag. På morgonen övervägde han en kort stund om han skulle koppla löst vagnen och skjuta på besiktingen, eftersom det var sommardäck på både bil och vagn, men beslöt sig för att besikta den dagen. Kanske trodde han snön låg lokalt över vår by. Vägen till en lite mindre stad ganska nära oss gick bra, han var bara lite brydd på att alla körde så sakta för han hade inga problem med sitt ekipage. När det var dags att svänga av vid besiktningen insåg han nog varför alla körde så långsamt, det gick inte att få stopp! Han gled ganska snyggt förbi infarten och fick vända lite längre fram för att komma rätt.
Vagnen gick utan problem igenom besiktningen och på eftermiddagen var vägarna bara igen så hemresan gick som en dans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar