måndag 17 maj 2010

Lite kortare, lite mer

I dag har jag varit ledig, ganska skönt men förvirrat. Har ingen ordning på veckodagarna längre, onsdagen var fredag, torsdagen blev således lördag och vad fredag, lördag och söndag var vet jag inte riktigt men dom kändes som söndag - alla tre dagarna. Eftersom jag inte hade någon ordning på dagarna tog jag det säkra före det osäkra och ringde Kollegan på morgonen för att höra om jag skulle jobba eller inte. Börjar bli dags att söka plats på äldreboendet här i byn tror jag.
Har varit ganska effektiv i dag, trots förvirringen. Tog med mig tonårsdöttrarna till en stad inte helt nära oss för lite shopping. Trodde pojkvännen skulle följa med så jag fick åka hem men icke, det var bara att köra själv.... Jag lyckades i alla fall få en tid för klippning så nu är håret lite kortare men tro inte att maken har kommenterat det. Är det typiskt manligt att inte lägga märke till sånt? Lite mer kläder till min garderob blev det också, äntligen. Ullared kan slänga sig i väggen! Jag tycker om när jag kan gå obehindrat mellan hyllorna inne på affärer och faktiskt se vad som hänger där och att jag när som helst och med valfritt tempo kan kasta mig ut därifrån utan problem, med hälsenorna i behåll.

1 kommentar:

  1. Jösses,var du nyklippt? Tja när jag tänker efter var det nog lite kortare.

    SvaraRadera