tisdag 18 maj 2010

Cirklar, gurkor, hundar, hår och total förvirring

Snacka om att det växer så det knakar i vår plantering på jobbet! Titta vad som mötte mig när jag kom dit i dag!

Det börjar redan bli gurkor på plantorna! Vi kommer nog att ha skördefest innan sommarlovet och hur eleverna ska kunna transportera hem dessa monster vet inte jag.

I dag är det tisdag och då cirklar jag i en by inte helt nära oss, nu är det bara tre gånger kvar (jösses vad fort det har gått). På hemvägen såg jag en kvinna som studsade upp och ner samtidigt som hon flaxade med armarna, en inte allt för vanlig syn tack och lov. I ena handen hade hon ett hundkoppel så jag bromsade in och började spana efter hennes hund. Efter en liten bit såg jag en röd/brun hund springa över vägen (såg nästan ut som en lite väl stor räv). Som den sanna djurvännen jag är stannade jag bilen och började locka på hunden. Den var inte speciellt intresserad men när Äsch trasselknut kom farandes på vägen väcktes lite intresse. Till slut kom hunden närmare så jag kastade helt fräckt in trasselknuten i bilen och hunden hoppade faktiskt in! Glad över min välgärning vände jag bilen för att kunna återförena hund och matte, trodde jag. Kvinnan blev överlycklig när jag kom, inte över att hunden var fångad utan för hon trodde det var min hund. Förvirringen var total ett tag men till slut fattade både hon och jag hur det låg till. Kvinnan var lite brydd över vad vi skulle göra nu. Jag däremot var helt klar över det hela, hunden skulle naturligtvis stanna hos henne och hon skulle ringa polisen och berätta om sitt "fynd". Hon såg lite förvirrad ut men jag när jag hjälpt henne få på hunden ett koppel och hon såg att den inte var elak blev det bättre. Jag lämnade hunden där och då med ett litet illmarigt leende på läpparna, har hittat hundar efter vägen förut och ringt polisen så jag vet att de inte är speciellt intresserade av att hämta hunden.

Jag som i går var brydd över att maken inte sa något om min hårklippning och undrade om det var typiskt manligt tar tillbaka det! Inte en enda har kommenterat klippningen, antingen syns det verkligen inte eller så blev det fult som stryk. Lite konstigt är det allt med tanke på att det är minst 5-6 cm kortare och rejält uppklippt! Klippte visserligen inte håret för andras skull utan för min egen men nog är det lite roligare om folk ser att man klippt sig. Kanske är det så att min förvirring har varat längre än jag tror så alla har glömt hur jag såg ut innan. Om man tittar på gurkplantorna verkar det senare mest troligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar