lördag 15 maj 2010

Sommarvärmen är här!

Jag och ena tonårsdottern har varit och tittat på hästar. Vi blev glatt överraskade när vi såg fyra föl, man blir liksom varm i hela kroppen av djurbäbisar. Personligen tycker jag att stora hästar är lite läskiga, de mindre raserna går bättre. Nu var det inga små hästar som hade fått dessa föl utan ardennerston!
En ardenner har riktigt stora fötter (ja, jag vet att det heter hovar)! En vanlig hästs hovar skymtar i bakgrunden och de ser nästan lite fjantiga ut.


Termometern visar på +23,8 grader i skuggan nu, ganska skönt men jag är rädd att det bara är högst tillfälligt. Till veckan blir det säkert både åska, hagel och drivsnö.

Nu tänker jag i alla fall njuta av värmen och titta på glada barn som äntligen kan hoppa studsmatta igen. Kanske man skulle kavla upp byxbenen för att få till en rosaaktig ton på benen, just nu går de i någon blålila ton.

2 kommentarer:

  1. Är det möjlien likheten til älgar som skrämmer dig?

    SvaraRadera
  2. Kanske är det så hästarna i dag har inga som helst likheter, de är bara STORA!!

    SvaraRadera