måndag 10 maj 2010

Jippiee!!


Äschet har fått valpar! Jag har totalt missat att informera om denna glädjande nyhet, förvirrade bort mig i synbortfall, shoppingresa och flyttande son. Jag fick samtalet, där det var en kvinna som gratulerade mig till att ha blivit mormor, i torsdags när jag satt på ögonmottagningen med ena tonårsdottern. Förra gången blev det akut kejsarsnitt och alla valparna dog så den här gången beställde de tid för kejsarsnitt men Äschet ville annat, en halvtimme innan hon skulle snittas ploppade det ut två valpar och sedan fortsatte det att ploppa i 24 timmar! Summa sumarum ploppade det 11 gånger!! Nu är Äschet en mycket trött men lycklig mor till 11 valpar och vi vet att om 8 veckor kommer hon hem, närmare bestämt vecka 26.
Tonårsdotterns ögon- och huvudproblem har resulterat i en remiss till magnetröntgen så vi får vänta och se om det finns någon förklaring eller om det helt enkelt var ett migränanfall hon hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar