måndag 10 maj 2010

Irland

Myndige sonen har landat på Irland nu, eller han landade i går. Allt verkar ha gått bra men lite orolig blir man allt. Han är helt övertygad om att han kommer bli påkörd vilken dag som helst, inte helt lätt att ställa om sig till vänstertrafik fast man bara är gångtrafikant.
Innan han åkte iväg bokade han en sängplats på ett vandrarhem eller dylikt. I bokningsbekräftelsen stod det att han var inbokad i en sovsal tillsammans med 12 andra kvinnor. Jag skrattade högt för mig själv när jag läste det på facebook! Han har ett förnamn som i engelsktalande länder ofta är ett tjejnamn och nu hade han helt klart blivit tagen för tjej. Inte sjutton hade väl jag en tanke på att det skulle kunna hända, inte sjutton trodde väl jag att min lille son skulle ut i stora världen och jobba i ett främmande land, inte sjutton trodde väl jag att han någonsin skulle bli tagen för tjej på grund av sitt namn.
Nu har han jobbat sin första dag och han är jättenöjd, så nöjd att han på fullaste allvar tänker kliva upp klockan 5 för att kunna vara på jobbet lite tidigare än planerat. Han som helst inte vill kliva upp före klockan 11, om inte hungern driver honom ur sängen. Kan det vara den irländska luften som förändrat sonen? Eller är det bara så enkelt att han på fullt allvar håller på att växa upp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar