torsdag 27 maj 2010

Jag har snusat!

Jag har varit till en stad inte helt nära oss och snusat, snusat på nyaste, minstaste och sötaste brorsdottern i världen! Finns ingenting som luktar så gott och som fascinerar mig så otroligt mycket som en ny liten människa. Minsta lilla min får mig att småle, stöta ut ljud som "ååååå" och "mmmmm" eller kommendera omgivningen att titta på det fantastiska. Det fantastiska kan vara en gäspning eller att ögonen öppnas. Om yngsta dottern, någon av tonårsdöttrarna eller myndige sonen skulle göra något liknande ser jag det inte, eller jag reagerar inte på det i alla fall men när en ny liten människa gör det är det FANTASTISKT!


Just nu laddar jag inför morgondagen. Det har blivit dags att flytta hem tonårsdöttrarna och det innebär en hel del slit och släp samt flyttstädning av lägenheten. I dag ångrar jag att de inte bott i en liten etta i stället för en trea, tänk vad snabbt städningen gått då. Inte är det speciellt roligt att bära möbler och kartonger när det regnar heller och smhi säger att det ska regna hela helgen..

På söndag uppvaktar vi alla mödrar i Sverige. Jag skulle uppskatta en solig och fin dag vid älven, kan någon fixa det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar