måndag 19 april 2010

Puhh

Det blev ingen magsjuka, bara lite feber! Tack och lov!!
Helgen har passerat utan några större problem, barnen har varit friska och vi har lyckats tagit bort allt efter vintern, städat carporten och ställt fram möblerna på altanen.
Födelsedagen firades med smörgåstårta på tonårsdöttrarnas begäran, ingen gräddtårta här inte. De fick var sin kniv, handgjord av svärfar, men för säkerhets skull fick de lite pengar också. Det känns kanske som att utmana ödet att förse tonårsdöttrar med kniv men med lite kontanter på fickan borde det gå bra!
Nerven fortsätter att spöka så jag fortsätter tvätta skenan. Den behövs dygnet runt så den måste torka fort. Det är inte alltid jag har tid att vänta på torkningen och då är vedspisen perfekt som torkskåp!


Vårtecknen forsätter att visa sig, trots hagelskurar i helgen. I morse fick jag se ett gäng tranor på en åker. Till sällskap hade de några rådjur eller om det var rådjuren som hade tranorna som sällskap, jag vet inte. Rådjuren ville inte vara med på bild men två tranor hann jag fånga.


Jag hittade tussilago också!!

Nu är det dags att ta tag i det som är bland det tråkigaste som finns, laga middagsmat. Det är hopplöst att hitta på god och varierande mat alla dagar i veckan. Jag tycker man fastnar i vissa rätter och till slut känns det som vi äter samma mat alla dagar. Maken skulle inte klaga om det blev korv sju dagar i veckan men jag skulle förmodligen få skörbjugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar