fredag 16 april 2010

.......

....paniken stiger! Yngsta dottern kom ner nu på morgonen, illamående! När jag dessutom vet att andra barn är hemma från hennes skolan på grund av magsjuka kan det inte bli annat än panik. Jag känner mig lite lätt illamående jag med.... Om det är fysiskt eller inte förtäljer inte historien just nu, det är bara att vänta och se. Jag har påbörjat svältdieten, vitpepparkornen är dock svalda (för säkerhets skull) och handspriten går varm. Tonårsdöttrarna vet ingenting och det är nog lika bra, de kommer inte hem om de vet hur det ligger till. I vanliga fall skulle det inte göra något om de stannade kvar i en lite mindre stad inte allt för långt från oss över en helg men just den här helgen fyller dom år. Mammahjärtat vill gärna ha födelsedagsbarnen hemma så jag håller tyst om yngsta dotterns illamående ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar