torsdag 15 april 2010

Lika som bär?



Skrev i ett tidigare inlägg om hur lika en del tycker tonårsdöttrarna är. Ibland tror jag folk tycker att de är lika bara för att de är tvillingar, tvillingar SKA vara lika liksom. I dag har tonårsdöttrarna spelat flera lärare på deras skola ett spratt, de bytte plats med varandra under förmiddagen! Jag trodde/hoppades innerst inne att deras spratt inte skulle fungera, att lärarna direkt skulle märka att det var något lurt. Inte en lärare märkte något. En lärare hade till och med, just i dag, kommenterat deras likhet och frågat om de aldrig hade bytt plats med varandra för att lura omgivningen! Gissa om den tonårsdottern hade svårt att hålla sig för skratt!! Till och med vissa klasskamrater blev lurade, de märkte inte att det var fel kamrat inne på lektionerna. Kan inte bestämma mig för om jag tycker det är roligt eller skrämmande när vuxna människor i mina barn närhet inte kan se skillnad på dom. Lärarna har trots allt haft respektive unge "under sina vingar" sedan augusti i fjol. Man kan tycka att de borde lärt känna individen bättre än så, tonårsdöttrarna har ju helt olika personligheter. Samtidigt är jag lite avundsjuk, vem hade inte en önskan under sin uppväxt om en tvilling?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar