torsdag 29 april 2010

Många frågor blir det

Känner mig trött, slut och less. Hur ska man hitta energi och glädje när det regnar och blåser både ute och inne? Det är många tankar som blåser runt i huvudet på mig nu. Hur ska det bli med jobb? Vad gör jag om jag inte hittar något nytt jobb? Vill jag ha ett jobb utanför byn? Vill jag jobba med något annat än det jag gör i dag? Ska jag säga upp fritidsplatsen som yngsta dottern har? Jag tror jag har svaret på två av frågorna i alla fall. Jag vill inte jobba utanför byn och jag vill jobba med det jag gör men.... Om det krävs att jag jobbar utanför byn för att få jobba med det jag gör vet jag inte vad jag tycker. Ja, jag vet, ingen har sagt att livet ska vara enkelt men det skulle underlätta om det var så! Det känns lite onödigt att det hela tiden ploppar upp nya frågor på de få svar jag lyckas hitta.
Yngsta dottern och maken är helnöjda, de är lediga i morgon! Annat är det med mig, jag måste jobba. Just nu är det lätt att vara lite vrång i tanken. Hur kan det komma sig att jag ska jobba, jag som inte behövs? Det är ju inte ens några elever på plats, de är lediga. Ja, du ser ju, vrång var namnet. Spelar ingen roll hur mycket jag känner efter heller, jag har inte ont i halsen, inte feber, inte magsjuka (tack och lov faktiskt), inte blixtrande huvudvärk, inte en släng av nageltrång eller ens tandvärk har jag. Jag har INGENTING som skulle kunna ge mig en sjukdag. Snacka om att det regnar inne, det är surt så in i baljan här hemma nu.

När det blir så tråkigt som mitt liv i mångt och mycket känns nu (inte just något negativ va?) är det skönt att se något roligt vid horisonten. Eller roligt och roligt, det kanske inte är så roligt (det var det här med negativiteten) - jag vet inte. Jag ska åka till Ullared nästa fredag i alla fall. Ur mitt perspektiv är det en studieresa mer än något annat för jag har aldrig varit där. Det blir en sak jag kan bocka av från min "saker att göra innan jag dör-lista". Hur genomtänkt mitt beslut att åka var kan man alltid diskutera. Jag som så lätt blir åksjuk ska sitta på en buss i 10-12 timmar för att springa runt i ett varuhus 10 timmar för att sedan sätta mig i samma buss och åka 10-12 timmar för att komma hem. Men med tanke på resesällskapet kommer det med all säkerhet skrattas så magmusklerna blir totalt oanvändbara i en vecka efteråt!

1 kommentar:

  1. Det kommer bli skitskoj med Ullareds-resan och kanske är det något sådant dumdristigt (med tanke på åksjuke-späkena) som du behöver, för att helt enkelt komma bort från den just nu så tråkiga vardagen. Oj vilken lång mening det där blev...

    SvaraRadera