tisdag 27 april 2010

Fort var det gjort!

Rektorn ringde och bytte färg på min dag, det tog bara några minuter. Den började i mörkblå och övergick till ljusblå men efter rektorns samtal ändrades färgen fort till mörkgrå.... Jag har överlevt både elevtapp och lågkonjunktur men nu har turen kommit till mig, "vi har beslutat att dra in din tjänst" var beskedet. Jag har sett fram mot mitt första helt lediga sommarlov och hade bestämt mig för att bara njuta, nu blir det till att leta jobb.

Tisdag innebär numera teckencirkel. Vi har riktigt trevligt på våra träffar! Det blir en hel del tecknande och jag börjar inse att jag kan mer än jag trodde. Det är många tecken som legat i träda under allt för många år. Mitt intresse för teckenspråk började när "Upp med händerna" gick på tv, när det nu var. Alla dessa tecken börjar sakta men säkert vakna till liv och jag har hittat en hel bunt med kort som hörde till tv-programmet, en riktig nostalgitripp samtidigt som det är fascinerande att jag har sparat korten i alla dessa år.

I morgon ska jag åka till en stad en bit ifrån oss för att träffa myndige sonen och prata om hans förestående resa till Irland, han ska börja jobba där!! Riktigt roligt att han har fått jobb utomlands, han är ung och ska absolut prova på livet. Hoppas bara han hittar en bra bostad och trivs med jobbet. Sedan får man väl boka sig en resa och hälsa på sonen, kanske rent av förverkliga en dröm och rida en tur på en tinker och njuta av naturen. Vem vet, jag kanske har all tid i världen!

1 kommentar:

  1. Hej igen! Vad är det jag ser!!! Det är ett tag sedan jag kollade in ÄlgEva, och det första som dyker upp är att du är snart utan jobb! Och därefter skrollar jag ner och läser vidare att du verkar vara synnerligen behövd... Hur går detta ihop? Å inget sa du tidigare idag... suck!
    (Tack för kramarna förresten, De värmde...;)

    SvaraRadera