söndag 21 mars 2010

Vilken dag!

Dagen började med att jag och tonårsdöttrarna satte oss i bilen strax efter nio (!) för att åka till ett köpcenter inte så nära vårt hem. Det var dags att göra av med lite pengar igen, kan inte förstå varför alla kronor är runda. Vem var det som kom på att pengar skulle vara runda? Hade de varit fyrkantiga tror jag inte de rullat ur händerna lika fort. Nu var det i alla fall dags att inhandla skor, huvtröjor och linnen. Vi är raska mina tonårsdöttrar och jag, strax efter tio var vi framme och redo för shopping. Gissa vad klockan var när vi var hemma igen, strax efter tolv!!
Tack vare vår snabbhet hann jag med en tur på en sjö inte allt för nära oss. Fisken lyste med sin frånvaro men det gjorde inte solen. Vilken underbar eftermiddag jag och min fiskekompis fick! Titta bara!!


När vi gick från sjön fick vi syn på något ganska lustigt!

Det måste ha varit en liten mus som kände av våren i luften och levde ut sin glädje över att snart slippa springa runt på kall snö. Allternativt hade han/hon haft en himla rolig lördagkväll och effekten av den satt i till långt in på eftermiddagen för det var många kringelikrokar. Ett stort A lyckades den lille gynnaren få till också! För alla som jobbar inom vård och omsorg kan jag tala om att det är enbart bokstaven A jag pratar om, ingenting annat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar