måndag 22 mars 2010

Sjuk....

....är jag i dag. Men åååå vad jag uppskattar att bo på liten ort, speciellt bra är det för oss halvförvirrade själar! Jag har inte världens bästa ordning på telefonnummer som kan vara bra att ha och det man behöver för att sjukanmäla sig är ett sådant. Men när man bor på liten ort räcker det att kunna kommunens telefonnummer och förnamnet på den man söker så kommer man rätt. Inte behöver man uppge personnummer och annat vid anmälan heller utan bara tala om vad man heter så är det klart. Med andra ord får man mer tid till att kurera sig!
Det känns surt att missa Humlans besök på jobbet men jag vill för allt i världen inte smitta ner henne. En nysande och snorande humla flyger inte bra och min humla behöver all flygkraft hon kan få!

3 kommentarer:

  1. Annars kan en viss humla ta flapp-flapp och hälsa på Måstern.

    SvaraRadera
  2. Jag har länge undrat hur en humla från dina hemtrakter ser ut egentligen... Inte sjutton tror jag dom har ett vitt brodyr-huckle på huvudet i alla fall!!

    SvaraRadera
  3. Helena: har du satt ett huckle på Humlan?!
    Ann: Flapp-flapp är inte fel som substitut.

    SvaraRadera