lördag 20 mars 2010

Snart är det sommar!

Nu känns sommaren inte långt bort, solen värmer och fåglarna kvittrar. Att bädda rent i sängarna och låta fönstren vara öppna en dag som denna är underbart!
Vi firar maken som fyller år i dag och för en gångs skull hade han en specifik önskan gällande vad han ville ha. Inte som alla andra år när han önskat sig samma tråkiga saker, kalsonger och strumpor. I år ville han ha ett par tofflor och det var vi flera stycken som tog fasta på. Han fick TRE par!! Visserligen var ett par tofflor med en hel del ploj bakom, de var väl ingångna och fulla med stora hål. Vi skrattade gott när han insåg att de var sämre begagnade. Av döttrarna fick maken en kaffebryggare. Han har använt vattenkokare och snabbkaffe (till mångas förtret)sedan vi flyttade hem igen bara för att han inte har kunnat bestämma sig för vilken typ av "kaffemaskin" han vill ha. Man kan säga att döttrarna har bestämt åt han nu, men vattenkokaren står fortfarande framme så vi får väl se. Tänk vilket bestyr dessa kaffedrickare har, vissa vill ha espressokaffe medans andra håller hårt vid gammalt hederligt kokkaffe. Spelar nog ingen roll vilket kaffe man serverar så finns det alltid någon som inte blir nöjd. Själv nöjer jag mig med cola light, jag får på så sätt i mig min beskärda del av koffeinet.
Nu ska jag ut och lapa lite till sol och lyssna på det intensiva takdroppet innan det är dags att börja med middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar