torsdag 18 mars 2010

Banansjuka

En sjukling vill jag inte bli men jag är osäker på om jag har något att säga till om. Just nu lider jag av snokdropp (takdropp skulle vara bättre tycker jag), hosta, frossa och ont i vänster öra (men bara när jag tuggar). Tror att en natts god sömn kan råda bot på detta. Vet inte varför jag nästan alltid vill hitta den som smittat mig, jag blir inte mindre sjuk eller frisk fortare. Kanske är det så att det känns lättare om man kan skylla på någon. Pratade med Bubblan i telefonen för några dagar sedan och nu låter jag som hon lät då så det måste vara hon som smittat mig.
Äsch däremot har drabbats av banansjuka. Helt utan förvarning kom hon i full fart gnällandes och kastade sig rakt upp i mitt knä!? Efter lite omklappning gick hon ner men for runt som en vettvilling samtidigt som hon gnällde. Jag och maken tittade på varandra och undrade vad f#n som stod på. Efter lite tittande och klämmande verkade hon ha något problem med bakdelen, oklart vad. När hon helt plötsligt bestämmer sig för att gå och lägga sig i sin vrå ser vi att hon ser ut som en banan!? Hon är sned vid bröstkorgen, höger sida skjuter ut! Jag tar fram kopplet och då kommer hon fram, vill helt klart gå ut. Vi går ut men jag tar med mig telefonen för att kunna ringa efter maken om det är så att hon säckar ihop. Hon går lite långsamt och märkligt och när hon stannar ser hon fortfarande ut som en banan. Trots att allt verkar lite konstigt beter hon sig ganska normalt, sätter sig och kissar lite och sen vill hon gå in. När vi kom in gick hon direkt till sin vrå, jag hann inte ens ta av kopplet. Nu ligger hon där och jag vill inte störa henne, verkar bli en lång natt för inte sjutton kan jag sova nu. Har inte en aning om vad som kan vara fel men hon verkar inte ha ont på sidan, hon lutar den sidan mot mitt ben när hon står.
I morgon är det fredag igen, tack och lov! Det kommer att bli en alldeles normal helg, bara familjen hemma, minus myndige sonen. Det var länge sedan vi var bara vi. Vad gör man när det bara är familjen att ta hänsyn till? Haha, jag vet, vi ska fira maken som fyller år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar