torsdag 4 mars 2010

Försäljare....

Det ringde en telefonförsäljare till mig i dag, jag tycker inte om försäljning via telefon! Den här gången var det någon typ av försäkring som med endast ett telefonnummer skulle hjälpa mig att spärra alla kort och id-handlingar om de blev stulna eller borttappade. Jag tackade artigt nej och tyckte att samtalet var över där, men som vi alla vet är det sällan så enkelt att bli av med en försäljare. Han frågade hurtigt om jag inte hade en hemförsäkring och jo, det har jag ju. Genast tyckte han att det var samma sak som att ta den här försäkringen, när olyckan väl är framme är det för sent att försäkra sig. Jag tyckte inte att han skulle jämföra min plånbok med mitt hem men han envisades med att det var samma sak! Då sa jag att jag knappast skulle få hussvamp i min plånbok!! Där gav killen nästan upp tror jag men för att hjälpa honom lite extra på traven sa jag att han förmodligen hade fått en av de tjurigaste kärringar man kan få på telefon och att han aldrig skulle kunna övertala mig. Han skrattade lite lätt, tackade mig för att jag hade lyssnat på honom, sa att han absolut inte skulle försöka övertala mig och önskade mig en fortsatt trevlig dag. I och med att han ganska snabbt fattade att jag inte var intresserad fick han möjligheten att ringa ytterligare en tänkbar kund. Försök nu bara inte att skylla på mig när nästa försäljare ringer dig, det är ingen mening!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar