torsdag 4 mars 2010

Snart helg igen!

Nu laddar vi om batterierna inför de nya helggästerna. Mor, morbror och moster kommer hit. Efter brors visit hos oss la jag ut en bild på ett tomt hus. Undrar om det ser likadant ut efter helgen? Dessa gäster ska dock få jobba lite. Det är en stor fisketävling på en sjö inte allt för nära oss på lördag och våra gäster ska vara funktionärer där tillsammans med oss.
Vi har haft helggäster några helger på raken nu, man kanske skulle fundera på att öppna ett b&b här och försöka göra sig en hacka!? Men det skulle innebära vilt främmande människor till frukost. Det vet jag inte om jag tycker låter så lockande. Tänk om en tuggar med munnen så öppen att frukostmackan ligger på gränsen att ramla ut och en smaskar så det låter som ett gäng daggmaskar klafsar omkring i munnen! Eller att någon tycker att det är alldeles naturligt med ljudliga och illaluktande pruppar vid bordet och en annan lägger av magsyrerapar mellan varje tugga! Nej, något b&b blir det inte här!! Tackar vet jag kända och utvalda gäster som man vet håller munnen stängd när det är mat i den och inte släpper ifrån sig ljud och lukter i tid och otid.
Två ynka arbetsdagar kvar innan sportlovet drar igång! Ja, jag ska visserligen jobba några dagar till veckan men det är i en annan verksamhet så det känns inte som jobb, om du förstår vad jag menar. Det blir lite bowling, fiske, pulkåkning och andra utomhusaktiviteter, med andra ord hur kul som helst! Sen får vi se vad yngsta dottern, tonårsdöttrarna och myndiga sonen vill göra. Myndiga sonen bor i en stad inte allt för långt från oss men kom hit i måndags och stannar till, ja, inte vet jag. Jag tar för givet att han blir kvar över lovet och förgyller vår tillvaro. Han gör inte mycket väsen av sig myndiga sonen, sitter mest med datorn i sitt knä och häckar. Kanske kan vi lura ut honom i naturen någon dag i alla fall.
Nu ska jag ta fram lite älgfärs så morgondagens middag kan förberedas lite och kanske ta en liten promenad med Äsch i det fantastiska vädret innan jag börjar jobba. Eller så får den myndiga sonen gå, han behöver säkert lite luft och solljus.

1 kommentar:

  1. Det ante mig att den "stackars" försäljaren skulle figurera i din blogg. Tänk om man kunde finna sig lika bra som du när dom ringer.

    SvaraRadera