tisdag 9 mars 2010

En vanlig dag på jobbet...

Det var megajobbigt att kliva upp i morse efter tre dagars sovmorgon, jag avskyr verkligen att kliva upp på morgonen. Den här dagen började dessutom med en rivstart, ett motionspass upp och ner för trappen. Kollegan ringde en kvart innan väckarklockan och i vårt hus får ingen sova när en telefon ringer, Äsch ylar!! Jag vaknade av att jag hörde telefonen svagt i bakgrunden och i ungefär samma sekund hörde jag hunden yla. Av ren och skär omtanke om yngsta dottern, tonårsdöttrarna, pojkvännen och myndiga sonen rusade jag ner för trappen och började leta telefonen vilket inte är helt lätt när hunden ylar, det är knappt man hör ringsignalen. Tacka vet jag när telefonen satt fast i väggen, man visste ALLTID vart den var. Precis när jag hade lyckats lokalisera luren - klick. Svor en riktigt ful ramsa samtidigt som jag tittade vem som ringt, det kunde man inte göra när telefonen satt fast i väggen för ingen hade uppfunnit den funktionen då, och ringde upp kollegan. Naturligtvis tutade det upptaget hos henne. Då hör jag hur min mobil, som jag använder som väckarklocka, börjar ringa på övervåningen (Äsch har nu slutat yla) och i samma sekund börjar Äsch yla igen. Tjurrusning upp för trappen för att de som lyckades sova sig igenom första ylningen inte skulle vakna av andra svängen. Svarade lite snabbt och "smög" ner för trappen helt slut. Det kan verkligen inte vara bra att starta dagen på detta sätt! När tempot ändå var uppe gick det fort att fixa och grejsa klart allt och åka till jobbet. Eller, jobbet är lite överallt när det är lov, vi är gärna ute eller hittar på andra roliga saker. I dag packade vi in oss i minibussen och for till en sjö inte helt nära. Lite fiske är aldrig fel, vädret var däremot lite fel. En stunds sol hade vi uppskattat och om luften hade kommit lite saktare runt våra öron hade inte gjort något.



Lunchen intogs i denna trevliga kåta som vi hade eldat varm på förmiddagen. Tänk att grillad hamburgare mitt i skogen kan vara sååå gott!

I morgon blir det fisketävling på en annan sjö som inte heller ligger helt nära! Jag och en av våra elever har bestämt att den som får största fisken vinner en coca cola. Jag undrar vad man ska göra för att få största fisken? Kanske man skulle prova den omtalade laxromen? Men då får man nog ta med tvål också för jösses vad det luktar illa av fingrarna när man tagit i den kleten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar