tisdag 23 februari 2010

Respektlöst!

Nu är jag så mätt att magen hotar lungornas rörlighet och funktion! Hemlagad gräddstuvad pytt i panna slår det mesta!! Tror att jag ägnade mig åt tröstätning eller kanske rent av hetsätning. Blev på jättedåligt humör när posten kom i dag. Det fanns ett brev som var adresserat till vårdnadshavaren till en av tonårsdöttrarna och var skickat från hennes gymnasieskola. I brevet stog det att situationen i klassen var ohållbar. Ett flertal elever förstör för övriga elever och tillgodogör sig inte studierna. Det har gått så långt att det finns stor risk att många elever i klassen inte kommer att få godkänt i alla ämnen och därmed inte kan flytta upp till nästa årskurs. Jag var på utvecklingssamtal förra veckan med tonårsdottern och inte ett ord sas det om detta då! Som tur är berättar tonårsdöttrarna om det har hänt något (de berättar även om det inte har hänt något, de är duktiga på att tomprata också) speciellt i skolan. Men inte hade jag förstått att det var så här pass allvarligt. Tonårsdottern säger själv att hon sköter sig och det litar jag på men det hade varit trevligt om rektorn (som jag ringde upp) eller mentoren hade kunnat verifierat detta. Hur situationen i klassrummet påverkar hennes studier vet jag inte, i bästa fall klarar hon av att göra det hon ska trots störande elever. Tycker dock att det är skamligt att tonåringar på gymnasienivå inte kan sköta sig bättre och visa mer respekt för klasskamrater och lärare! Fortsätter stöket tror jag att ett studiebesök i tonårsdotterns klass är på sin plats, men hon lär väl inte tycka samma som mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar