måndag 8 februari 2010

Jaha, vad pratar grannarna om nu då?


Dagen började med att hunden i familjen, Äsch, drog iväg efter en katt. Ååå, vad jag tycker illa om att hon jagar katter. Hade en svag förhoppning om att bara hon fick sig en rejäl omgång av några kattklor skulle intresset svalna. Nu är jag klokare i den frågan, det spelar ingen roll att jag har fått plockat klor ur hennes päls och att blodet har pulserat ur både nos och öron flera gånger, hon ska bara ha tag på katt#¤n! När dagen börjar med en kattjakt blir jag lite lätt sur, tycker inte om att stå ute och skrika kl.7 på morgonen (undrar vad grannarna tror?). När hunden tillslut behagar komma kan man ju inte skälla ut henne heller, hon kom ju trots allt på en inkallning. Öppnade bara dörren och släppte in henne och sedan gick jag ut och stoppade i kabeln till motorvärmaren. Kabeln fick sig en liten utskällning först för att den korvade sig, för någon/något skulle skällas ut så var det bara.

Efter jobbet, mitt underbara jobb som nästan alltid får mig på bra humör, var det dags för lite vardagspyssel. Mjölk och andra förbrukningsvaror skulle inhandlas, mat lagas och ätas och yngsta dottern skulle skjutsas till en kompis innan det var dags att plantera min muskelvärkande kropp (efter gårdagens bärande och släpande) på en stol ett tag. Jag hade inte suttit länge när jag fick ett sms från en kompis som undrade om jag bjöd på fika, självklart! Nu var det dags att kasta sig handlöst iväg och hämta hem yngsta dottern, jag ringde och förvarnade att vi hade främmande hemma så jag ville inte stå och vänta på henne. Hon frågade direkt när hon kom ut till bilen vem som var hos oss, nyfiken som hon är. När jag talade om vem det var och att hon inte hade tid att stanna länge för hon jobbade sken dottern upp.-" Ååå, har hon polisbilen med sig? Gissa om jag ska skryta om det på skolan i morgon!!!" Det är här någonstans som jag tror att våra grannar börjar prata och fundera högt i sina stugor.Vad har den familjen gjort? Har det hänt något? Har någon dött? Ja, frågorna var nog många under den stund min kompis var här på fika. Tror inte att det blev bättre efter att yngsta dottern hade kommit hem, när hon fick provköra lite utrustning. Gissa om blåljus blinkar JÄTTEBLÅTT när polisbilen står utanför ditt hus!! Hon fick ha på blinket alldeles för länge om du frågar mig, ett litet blink hade räckt länge. Undrar hur mycket hon tänker skryta om det på skolan i morgon? I morgon bitti struntar jag i vad grannarna tänker när jag vrålar efter hunden, kan inte bli värre funderingar än de som cirkulerar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar