tisdag 9 februari 2010

En alldeles vanlig dag




Tänkt vad man kan uppskatta att det inte händer någonting, verkligen INGENTING!! Jodå, jag började dagen med att köra en av tonårsdöttrarna till bussen (alldeles för tidigt om du frågar mig), väckte minsta dottern och såg till att allt som skulle fixas innan det var dags att köra henne till skolan blev fixat (tråkiga vanliga morgonsysslor), plockade ur diskmaskinen och dammsög innan jag körde mig själv till jobbet. Skrattade, suckade, "morrade" och skrattade lite till innan det var dags att åka hem. Lagade mat och tog en kvällspromenad med Äsch. Sen planterade jag kroppen i soffan och där blev den kvar, resten av kvällen. SKÖNT!!
Bilden föreställer kattjägaren, den nosen har blivit riven många gånger av ilskna kattklor och fler gånger lär det bli.

När man tittar på vad som händer en dag när det inte händer någonting alls ser det ut att hända en hel del, men det är sådant som inte räknas liksom. Alla dessa vardagssysslor man gör utan att man tycker att man gör någonting. Skulle man fråga tonårsdöttrarna om de upplever det på samma sätt är jag helt övertygad om att de skulle tycka att de har gjort HUR MYCKET SOM HELST och inte vill/behöver göra någonting mer på flera veckor, möjligtvis surfa runt på internet, äta en och annan bit mat (förutsatt att någon annan lagar maten) och sova 12 timmar på raken. I ärlighetens namn hade jag nog tyckt likadant när jag var i deras ålder, åldern när man bara har ork att göra sådant som man själv tycker är roligt. Det händer att jag hamnar i den åldern nu också och det är ganska skönt just då!

I morgon börjar jag dagen med att titta på när det inte händer någonting!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar