måndag 15 februari 2010

Baddag

I dag har vi (mina kollegor och våra elever) varit till badet på habiliteringen för lite välgörande varmbad (34,4 gradigt vatten!). Man skulle kunna kalla oss för tappra badare, vi åker 12 mil enkel resa för att bada en timme! Nu är vi klokare än så, efter välbehövlig lunch spenderar vi en stund i "sinnenas rum". Jag skulle kunna tänka mig att ha några sådana rum hemma. Tänk att kunna lägga sig i en vattensäng och titta på ljusspel i taket eller sätta sig till rätta på en skön kudde och bli omsvept av oändligt många "fiberoptiksnören" som byter färg i sakta mak. Eller om man kunde lägga sig i en resonanssäng när man har behov av att känna basljudet vibrera genom kroppen eller dyka ner i ett bollhav och bara röjja runt. Snacka om att det finns aktiviteter som både piggar upp och lugnar ner, perfekt efter en arbetsdag eller före en partykväll.
På hemvägen ringer ena tonårsdottern och talar om att kattjägaren har bytt skepnad, hon har blivit rådjursjägare nu! Förbaskade hund som inte begriper bättre, hon är ingen JAKTHUND. Men å andra sidan är det ingen vad jag vet i allafall som har talat om det för henne. Jag kanske skulle ta ett snack med hunden i kväll, eller det kanske är lika bra att ringa Cesar direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar