söndag 14 februari 2010

Hmpf....


Det blev inget skoteråkande eller fiske av idag trots det underbara vädret. Det närmsta skoter jag kom var skoterspåret jag gick på när jag och Äsch var ute på promenad. Vi tog spåret som går till skolan, ja, när man bor som vi går skoterspåret till skolan. Eller det är nog mer så att spåret råkar gå förbi skolan, det går förbi dagis också, nästan. När yngsta dottern gick på dagis hände det att jag hämtade henne med skoter, då var man populär minsann!!
Vi har ett vindskydd med grillplats på vår gård. Maken älskar att tända en brasa och sitta där och titta på lågorna. Jag är inte lika förtjust i det. Det är bra att vi inte är helt lika, vi kompletterar varandra bättre då, men idag tycker jag att det hade varit bättre om vi var lite mer lika. Då hade vi åkt skoter till en sjön och fiskat lite, förmodligen hade vi tänt upp en brasa också så maken hade kunnat sitta och titta på lågorna. Idag tändes brasan i vårt vindskydd och maken tittade på lågorna här hemma. Visst, det är mysigt att grilla korv hemma också men jag hade uppskattat det hela mer efter en skotertur och lite fiske. Fiske blir det (nästan) garanterat sista helgen i februari, då är det fiskepremiär på en is i närheten av oss. Då blir det minsann både fiske och skoter!
I morgon är det ny vecka igen. Kom ihåg att titta en extra gång i taket ovanför din tallrik innan du börjar äta. Ser du en svart prick bör du hålla utkik efter spindelben i maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar