tisdag 31 januari 2012

Under jorden.....

.....har jag inte gått. Inte ens under snön har jag legat. Tappade helt enkelt lusten. Borta var den. Faktiskt har den inte riktigt kommit tillbaka än. Men. Det här går ju inte. Att ha en blogg och inte skriva. Så. Jag skriver några ord om vad jag gjort de senaste dagarna.

Jag har rullat köttbullar. Många köttbullar. Armen till trots. Jag menar. Vad gör man inte för sina barn?


Ja, jag vet. Dom är inte lika stora. På långa vägar. Men för att vara i stort sätt rullade med en hand ser de förbaskat bra ut!

Jag har fiskat. Med morbror som kom på besök. Det var nästan sol den dagen.


Jag fick en fisk. Inte morbror. Bara så ni vet. Men alltså. Jäklar i min lilla låda vad mycket snö det var. Lite synd att jag inte knäppte några kort från skoterspåret. Alla snötyngda träd som hängde över spåret skapade en sagovärldsliknande känsla.

Jag har haft vansinnigt tråkigt.


Och ja, då fotar jag dessa droppar. Men den DÄR bilden har jag inte lyckats ta än. Men så tråkigt som jag har så....

Jag har haft väldigt trevligt.


Jodå, det kommer en och annan artist även hit. Svårt att se vem det är?


Precis! Just han var det. Han med efternamnet jag aldrig lärt mig stava. Men nu. Nu kan jag. Efter en incheckning på fejsboken som gick så där (stavningsmässigt alltså) så sitter det. Vreeswijk. Jack Vreeswijk.

3 kommentarer:

  1. Tycker dina köttbullar var fina jag. Min svärmor sa alltid om det som var olika stort, att det var kyrkfolk. Då kunde det oftast handla om hembakta kakor. Funkar på köttbullar med. Hon hade många visdomsord hon.

    SvaraRadera
  2. Åk snöskoter för att fiska. Pimpelfiske antar jag. Om jag bara........ Lyxlirare!

    SvaraRadera
  3. Kollega: Känns nästan lite läskigt att servera kyrkfolk till middag;-)

    Steve: Ibland behöver man någon som talar om
    hur bra man faktiskt har det. Tack!

    SvaraRadera