tisdag 10 januari 2012

Fullmåne.

Natten mellan söndag och måndag var det alldeles stjärnklart på himlen. Och fullmåne. Det är så fantastiskt att stå ute mitt i natten och titta på månljuset som skapar skuggor på både träd och byggnader. Synd bara att jag inte övat på att fota i mörker. Det hade blivit väldigt fina och effektfulla bilder. De bilder jag tog blev allt annat än just det. Men skuggorna syns. Det gör dom.


Nu är vi incheckade och biljetterna utskrivna. Börjar så smått fundera på vilka kläder som ska packas ner. Om jag ska packa några kläder. Att resa med lätt bagage börjar få en ny innebörd. Man kanske ska handla kläder på plats. Åka med tom resväska och komma hem med en packad väska. Full med fynd. Men om man inte gör några fynd då? Duger det att gå på pub iklädd endast hotellets handdukar? Kan hända att det skulle fungera. Men jag klarar inte det. Att visa mig i handdukar. På offentlig plats. Några gamla trasor får nog följa med. Påutifallattom. Liksom.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar