onsdag 25 januari 2012

Flygande jägare

Vår altan är ganska hög. Flera meter på vissa ställen. Med snö på större delen av den. Det betyder att om något djur går dit syns det. Om det inte flyger. För några dagar sedan var det en räv och spankulerade på altanen. Jag såg spåren. Sedan kom det lite snö. Spåren försvann.


När man då möts av det här.


Och det här.


Då börjar man fundera. Vem är mördaren? Hur kom han/hon dit? Hur kom han/hon därifrån? Utan att lämna så mycket som ett spår. Jag har tittat. Tittat lite mer. Sökt. Efter spår. Sökt lite till. Men icke. Inte så mycket som ett litet tåavtryck hittar jag. Verkar vara något för CSI.

Snabb var dom. CSI alltså. Jag hann bara in och sätta mig vid datorn så kom de flygande.


Ivriga att hitta förövaren. Skipa rättvisa. Åt den mördade. Eller?


Nja. Verkar inte riktigt så. De flög bara förbi. Visserligen lågt. Men de flög bara vidare. Mot nya uppdrag. Kan man tro.

Likt en cowboy från vilda västern försvann de i horisonten. Bakom snötäckta träd. Mindre vilda västern känsla med all snö. Men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar