onsdag 18 januari 2012

En mix av lite av varje

Jag slogs av hur internationellt vårt hem har blivit de sista dagarna. Plockade undan efter middagen och hörde amerikanskan prata i telefon. Naturligtvis via datorn. Som man gör nu för tiden. Hörde hur spanskan flödade ut i köket. Strax innan var det engelska som pratades. Samtidigt som svenskan ständigt låter. I bakgrunden.

I går gjorde jag något som jag inte gjort på väldigt många år. Jag besökte ett berg i en lite större stad inte helt nära oss. Det gäller ju att visa amerikanskan lite av Sverige.


Men jag vet inte jag. Om det är så mycket att se. När man bor i New York. Och kommer från Florida. Jag menar. Allt är så litet här. Fast vi har en fantastisk natur. Det har vi. Med alla berg och dalar. Och all skog.


Och en kustlinje nära inpå.

Vi stannande till vid den Thiländska paviljongen. Jag vet inte om det var paviljongen eller de snötäckta lägdorna som var mest fascinerande. Personligen tycker jag paviljongen.

I morgon ska vi åka skoter. Till en liten tjärn. Och grilla korv. Sedan ska vi gå på café. Och fika. Vad är det mer man borde göra/uppleva när man är i Sverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar