onsdag 2 november 2011

Katt på kall loge

Vissa dagar har man hur mycket energi som helst. Vissa dagar krävs det en lyftkran för att få upp rumpan från stolen. I dag har jag yrt runt som ett höstlöv i vinden. Fast inomhus. Putsat lite fönster. Tvättat. Städat tvättstugan. Städat toaletten. Dammsugit och torkat golv. Men nu är jag inte ute efter beröm eller en klapp på huvudet. Inte alls. Endast en galning gör så här. Eller en som har betalt. Det har jag verkligen inte. Betalt alltså. Så. Jag är en galning. Men en nöjd galning. Att sitta i soffan och veta att alla dessa tråkiga måsten är borta trollar fram ett leende. Min iver drog i gång andra tonårsdottern och yngsta dottern. De startade en bakverkstad i köket.


Det är ju kul. Att vi samarbetar så bra. En städar och två stökar ner.


Blå sockerkaka blev det. Och kladdkakemuffins.

När man har torkat, flyttat runt, skurat, plockat och yrt runt i största allmänhet blir man varm. Man fryser i alla fall inte. Frisk luft finns att få. Ute. Så jag gick ut på altanen. För lite svalka. Gissa om jag blev förvånad när jag såg att vi fått ett nytt husdjur. På logen.


Hur katten kom upp på logen vet inte jag. Den måste ha klättrat på väggarna. Vems katten är? Inte en aning. Men den verkar inbodd.

2 kommentarer:

  1. Katten ser ut att trivas. Fattas bara i sådan miljö.

    SvaraRadera
  2. Fick höra i dag att det är grannens katt som "flyttat" in. Kanske är logen kattens sommarstuga:-)

    SvaraRadera