onsdag 26 oktober 2011

Det blev en trevlig dag!

Ena tonårsdottern klarade körkortet i dag. Glädjen stod högt i tak. Så högt att hungerkänslan försvann. Det var bara bilkörning i huvudet på henne. Nu sitter hon bakom ratten. Och åker runt. Vissa tråkiga vuxna kallar det för okynneskörning. Jag kallar det körglädje.


Kanske inte den roligaste årstiden att få körkort på. Tycker jag. För jag vet. Jag fick mitt en vecka in i november. För ungefär 100 år sedan visserligen. Men jag har bra minne. När jag vill. Att köra runt på förrädiskt hala vägar. I mörkret. Det är inte lika kul som att glida runt en ljus sommarkväll.

Vi gjorde en blixtutflykt i dag. Med våra elever. Till paviljongen.


Har fortfarande inte vant mig vid att se denna märkliga byggnad. Mitt ute i ingenstans.


Alla dessa thaiinspirerade detaljer. Inbäddad i frost. Det ser lite konstigt ut. Exotiskt på något vis. Eller?

Mitt i allt detta thailändska dök det upp fem rådjur. Som sprang för livet.


En suddig råbock var allt jag hann få kort på. Det fanns andra djur som var betydligt lättare att fota. Djur som såg ut som stora frostbollar där de stod.


Vädret ser inte speciellt trevligt ut. Men det blev det. Mitt på dagen.

En ensam fårskalle får avsluta dagens inlägg.


 Hoppas ni haft en minst lika trevlig dag som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar