torsdag 15 september 2011

Så blev det

Av min odling blev det inte mycket. Alls. Solen uteblev så tomaterna mognade inte speciellt bra. Plantorna växte. Det gjorde dom. Mer än bra faktiskt. Tog upp hela "växthuset". Trots utebliven sol har jag lyckats få några röda tomater. Tack vare ett fat, en fönsterbräda och en sjuhelsikes tålamod.
Av melonplantan. Den jag envist hela sommaren kallat för pumpaplantan. Av den blev det mest bara blommor. Som vissnade och föll av. Men någonstans skedde det en förväxling. Ser det ut som.


En pumpatomat blev det. Inte konstigt att det inte blev några meloner.

Några få höstastrar har det kommit. Så pass många att det gick att plocka in och sätta dom i en för årstiden passande vas. Eller är det en vinkaraff? Passande för årstiden är den i alla fall.


Karaff eller inte.

3 kommentarer:

  1. Odlarlivet är inte alltid lätt. Vacker bukett blev det trots att det är en älg på vasen.

    SvaraRadera
  2. Vin vas! :)

    Det var inte meningen att skrämmas med mitt inlägg! Tack för kommentaren om de nyfikna kalvarna iaf!

    SvaraRadera
  3. Astrar är fint, lite mormorsblommor sådär. lite retro :-)
    Sörj inte att det inte blev så mycket med odlingarna, jag menat tomater är ju ändå bara gott de första tio man trycker i sig sen är man ganska trött på dem och liksom "pliktäter"... :-)

    SvaraRadera