onsdag 17 augusti 2011

Inlägget som aldrig blev skrivet

Jag hade planerat att jag skulle skriva om vår shoppingtur. Min och kollegans. Jag skulle berätta om alla armbågar kring realådorna. Om alla semesterbruna människor som irrade runt bland alla fyndvaror. I alla fall de som fortfarande var lediga. Jag skulle även berätta om kollegans totala förvirring när hon skulle förklara vart hon sett de perfekta krokarna vi skulle köpa till jobbet. Jag skulle berätta om hur jag omedvetet prutade på fem meter kardborreband. På priset alltså. För att inte tala om hur makalöst god den bakade potatisen med skagenröra var. Den perfekta lunchen! Jag skulle även ha berättat om alla hjärtliga skratt i bilen på väg till och från en stad inte helt nära oss. Nu kan jag inte göra det. En halvtimme innan avfärd ställdes resan in. Det blev möten hela dagen i stället. Från möten finns det sällan något roligt att berätta. Men i morgon. Då. Då rackarns ska vi åka på shoppingtur. Så med lite tur kan jag berätta om det då.

Allvarligt. Jag kan inte påstå att ni är speciellt bra gissare. Alls. Inte en enda har gissat på lådan i förra inlägget. Tro nu inte att jag tänker ge er svaret. Nopp. Så enkelt går det inte till.


Vad är det här för låda? Kom igen och gissa nu! 

3 kommentarer:

  1. Hm... När jag ser den så är det en Garngömma, såklart. Eller en låda för hemlisar ;-)
    Den ser lite liten ut för att ha ved i och lite för stor för att ha psalmböcker i men det är väl det jag kan tänka mig om det är en gammal skolsak.

    SvaraRadera
  2. Verkligen en fin låda! Jag skulle gärna vilja ha en så'n! Är den till salu? Hm, kanske den användes som röstningslåda? Kritor? Nu är jag verkligen nyfiken vad det kan vara för en låda...

    SvaraRadera
  3. Förra gången verkade inte funka men nu gissar jag igen =) skolbänkslåda???? Eller var det kanske en matlåda till allas matlådor =)

    SvaraRadera