torsdag 11 augusti 2011

En högst ointressant dag

Vissa dagar bara är liksom. De går ganska obemärkt förbi. Fast man får en hel del gjort. Inne. Ute vill man inte vara. Luften är högre och kall. Brrr! Snart skiftar löven färg också.
Rensade kylskåpet på gammal skåpmat. Fy vad man sparar på sig kan-vara-bra-att-ha-saker. Grisarna blir glad i alla fall. Hittade en pyts med tomater som ingen verkar vilja ha. Vad gör man med oönskade tomater? Torkar dom! Kom jag på.


Första gången någonsin så vi får väl se vad dom smakar. Torr blev de åtminstone.

Annars har vi mest försökt möblera om i vardagsrummet. Jag och tonårsdöttrarna. Med en ommöblering kommer sorteringar. Av alla dessa cd-skivor och dvd-skivor. Och tomma fodral. Varför är det så svårt att stoppa skivorna i ett fodral? Kan det bero på att fodralen har en förmåga att gå upp i rök. Samma rök som vissa skivor verkar försvinna i.


Att gå ut har inte varit aktuellt. Det var svårt att hitta luckorna i regnskurarna. Ett tag regnade det på baksidan men inte framsidan. Snacka om lokala skurar.


I kylskåpsrensen hittade jag en bit purjolök som såg lite ledsen ut. Vad gör man med en ledsen purjo? Lax i folieknyten naturligtvis.


Synd bara att jag inte kollade skärpan bättre innan jag fotade. Vi åt inte suddig mat. Vi gjorde inte det. Jag lovar. Det blir förbenat gott när man gör så. Alltså lax i knyten. Inte fotar suddigt. Det har ingenting med smaken att göra.

Nu är det bara lite drygt 72 timmar kvar. Tills jag börjar jobba. Ångesten är ganska total kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar