fredag 22 juli 2011

Blandat och klart

Om det säger "PANG" i ett fönster finns det några olika alternativ det kan bero på. En alltför kickglad men ack så illa prickskytt har skjutit en fotboll genom rutan. En ung liten tjej har tappat sin hjälm rakt in i fönstret. Två komplett galna ungdomar har haft flaskkrig med en inte allt för intelligent hund så flaskan hamnat på fönstret. Eller så har en trast helt enkelt kraschlandat på fönstret. Vad verkar mest troligt? I min familj alltså. Trots att jag har det rätta svaret skulle jag nog svarat "något av de tre första alternativen". Men...


....rätt svar var en kraschad trast. Man kan säga att den tvärdog. Utan plågor. Man kan också säga att fönstret höll. Glädjande nog. Det gjorde inte rutan som myndige sonen sköt en fotboll på.

Den ena dagen är den andra lik här. Just ingenting händer. Så att blogga nu är inte lätt. Alls. Det får bli några fina bilder i stället. Som kollegan så klokt och sant sa "det börjar mer och mer bli en bildblogg". Men vad gör väl det?


Det finns så många fina saker i vår natur och runt oss. Det handlar bara om att öppna ögonen och titta.


Eller att gå ut i precis rätt minut. Så man inte missar en dramatisk kvällshimmel.

3 kommentarer:

  1. Så rätt, naturen är full av små underverk. Alla till fritt betraktande.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att en bildblogg kan vara lika kul som en med bara text.Fortsätt att fota. Du är jätteduktig i mina ögon.

    SvaraRadera
  3. Vilken dramatisk kvällshimmel. Härligt att kunna fånga den på bild.

    SvaraRadera