tisdag 14 juni 2011

Vi åt inte köttfärssås till middag

Så nära som det är nu har det inte varit förut. En arbetsdag står just nu mellan mig och en lång och ledig sommar. En dag. Fast den är inte i morgon. Nej. Så lätt går det naturligtvis inte. Men det gör ingenting. Alls. Inte när jag vet hur länge jag blir ledig.


Man kan undra vad jag ska pyssla med under alla veckor av ledighet. Jag funderar inte. Jag tar förmodligen varje dag som den kommer. Varken mer eller mindre. Fast det klart. En och annan semestertripp ska nog hinnas med. Viktigast är den till myndige sonen. Därefter kommer yngsta dotterns önsketripp. Som är viktig för henne. Inte lika viktig för mig. Men när jag ser glädjen i hennes ögon. Då. Då är den trippen viktig även för mig.


Jag började jobba lite senare i dag. Så pass sent att städningen jag hade bokat in i morgon är klar. Redan. Det går fort när man är många. Nästan lika fort som det går att skita ner. Och dra fram alla tänkbara och otänkbara saker. När man är många. Då går det fort.


Solen lyser med sin frånvaro. Men tack och lov även regnet. Det enda det är gott om är alla dessa moln. Vita moln, gråa moln, tjocka moln, tunna moln och regnfyllda moln. Men inte en regndroppe. Om man inte räknar regnet i går. Som innehöll många och snabba droppar. Men. Inte ett endaste muller. Sedan i förrgår. Tur det. Huj vad blött allt är nu. Håret krullar sig bara jag går utanför dörren. Tur det finns fina blommor att vila ögonen på. När man sitter inomhus och kurar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar